Lesplanner


LOB/BPV

Periode 5
SW / Datum
Voorbereiding
Lesdoel
Inhoud
1
BPV gids meenemen
De student is geïnformeerd over de afmeldprocedure
De student heeft de app, Groups outlook geïnstalleerd en kan hier gebruik van maken
De student heeft zijn Albeda mail adres geactiveerd.
De student is geïnformeerd over DSDO, crebo-informatie en passend onderwijs
De student kent de opbouw, inhoud en doelen van LOB
Opleidingsafspraken, -regels en –middelen bespreken en toelichten
Bespreken lesplanner LOB
Kennismakingsactiviteit
Inventariseren wie wel geen BPV heeft

Beide LOB’ers zijn hierbij aanwezig

2

Lezen BPV-OEFENOPDRACHT B1-K1-W5
De student heeft gelegenheid vragen te stellen m.b.t de BPV-oefenopdracht
De student kan een inschatting maken van de benodigde tijd voor de uitvoering van de opdracht
LOB’er 2
Bespreken BPV-OEFENOPDRACHT B1-K1-W5

LOB’er 2
Gaat individueel in gesprek met de studenten zonder BPV. Neemt met hen door wat de stand van zaken is, wat de vervolgstappen zijn en maakt afspraken met betrekking tot het vinden van een BPV


3

Iedere student omschrijft een beroepssituatie (1) die hij/zij zelf heeft meegemaakt en omschrijft hier een leervraag bij als inbreng voor intervisie
De student kan reflecteren op de ingebrachte beroepssituatie
De studenten oefenen met het stellen van vragen om de gegeven informatie te analyseren
De studenten formuleren samen een antwoord op de ingebrachte leervragen
De studenten creëren nieuwe ideeën en/of inzichten m.b.t de besproken beroepssituatie
De studenten oefenen met het maken van een koppeling tussen de  theorie en de praktijk
Intervisie, bespreken van een door de student ervaren beroepssituatie waar hij/zij een leervraag bij heeft

Let op!!
Vanaf deze week moeten de studenten zonder BPV zich op hun BPV dagen melden bij het BPV bureau.
VOOR DEZE LOB MOETEN ER 2 RUIMTES BESCHIKBAAR ZIJN!!


4

Lezen BPV-OEFENOPDRACHT B1-K1-W6
De student heeft gelegenheid vragen te stellen m.b.t de BPV-oefenopdracht
De student kan een inschatting maken van de benodigde tijd voor de uitvoering van de opdracht
LOB’er 1
Bespreken BPV-OEFENOPDRACHT B1-K1-W6

LOB’er 2
Voert individuele gesprekken m.b.t. verzuim, houding (contracten) en passend onderwijs


De student levert het ondertekende planningsformulier (STAP2) in. Dit is de GO voor de betreffende opdracht

5

N.V.T
De student kan in eigen woorden uitleggen wat loopbaanankers zijn
De student kan minimaal 4 loopbaanankers noemen
De student motiveert welke loopbaananker(s) aansluiten bij zijn/haar waarden
Bespreken opdracht “Loopbaanankers”

LOB’er 2
Voert individuele gesprekken m.b.t. verzuim, houding (contracten) en passend onderwijs


Opdracht Loopbaanankers

6

Iedere student omschrijft een beroepssituatie (1) die hij/zij zelf heeft meegemaakt en omschrijft hier een leervraag bij als inbreng voor intervisie
De student kan reflecteren op de ingebrachte beroepssituatie
De studenten oefenen met het stellen van vragen om de gegeven informatie te analyseren
De studenten formuleren samen een antwoord op de ingebrachte leervragen
De studenten creëren nieuwe ideeën en/of inzichten m.b.t de besproken beroepssituatie
De studenten oefenen met het maken van een koppeling tussen de  theorie en de praktijk
Intervisie, bespreken van een door de student ervaren beroepssituatie waar hij/zij een leervraag bij heeft

Let op!!
VOOR DEZE LOB MOETEN ER 2 RUIMTES BESCHIKBAAR ZIJN!!
Inlevermoment B1-K1-W5 of B1-K1-W6 (student kiest zelf welke)
De student levert het ondertekende planningsformulier (STAP2) in. Dit is de GO voor de betreffende opdracht

7

Lezen BPV-OEFENOPDRACHT B1-K1-W7
De student heeft gelegenheid vragen te stellen m.b.t de BPV-oefenopdracht
De student kan een inschatting maken van de benodigde tijd voor de uitvoering van de opdracht
LOB’er 1
Bespreken BPV-OEFENOPDRACHT B1-K1-W7

LOB’er 2
Voert individuele gesprekken m.b.t. verzuim, houding (contracten) en passend onderwijs


8

Meenemen
LOB portfolio en overzicht behaalde scores/ studiepunten

Inlevermoment B1-K1-W5 of B1-K1-W6 (student kiest zelf welke; afhankelijk van wat in week 6 is ingeleverd)

De student reflecteert op zijn ontwikkeling
De student motiveert wat de stand van zaken is m.b.t zijn POP en PAP
Voor de student is zijn/haar voortgang inzichtelijk
De LOB’ers voeren individuele gesprekken m.b.t de overgang.
De docent bespreekt behaalde scores,  studiepunten, stand van zaken POP en PAP en BPV

9

Lezen BPV-OEFENOPDRACHT B1-K2-W1
De student heeft gelegenheid vragen te stellen m.b.t de BPV-oefenopdracht
De student kan een inschatting maken van de benodigde tijd voor de uitvoering van de opdracht
LOB’er 1
Bespreken BPV-OEFENOPDRACHT B1-K2-W1

LOB’er 2
Voert individuele gesprekken m.b.t. verzuim, houding (contracten) en passend onderwijs


De student levert het ondertekende planningsformulier (STAP2) in. Dit is de GO voor de betreffende opdracht

10

Meenemen lesplanner LOB
De student kan mbv praktijksituaties uitleggen wat we verstaan onder het nemen van initiatief
De student kan uitleggen wat actief en passief is met betrekking tot handelen in de stage
De student beoordeelt zijn/haar eigen mate van initiatief
De student kan situaties omschrijven waarbij het nemen van initiatief moeizaam of helemaal niet gaat

Bespreken opdracht
Uitvoeringsverslag “Initiatief nemen”


Beide LOB’ers zijn hierbij aanwezig
Periode 6
1

 
Aan welk onderdeel van de eindopdracht ga je werken? Neem hiervoor alle benodigdheden mee naar LOB.
Meenemen
LOB portfolio en overzicht behaalde scores/ studiepunten

Inlevermoment B1-K1-W7 of B1-K2-W1 (student kiest zelf welke)

De student werkt individueel aan de onderdelen van eindopdracht S3
De student heeft de gelegenheid om reflectie en/of leervragen te stellen aan klasgenoten
De student werkt zelfstandig aan
De student reflecteert op zijn ontwikkeling
De student motiveert wat de stand van zaken is m.b.t zijn POP en PAP
Voor de student is zijn/haar voortgang inzichtelijk.
De student weet of hij/zij door kan naar de examenfase
Werken aan de onderdelen van eindopdracht

De LOB’ers voeren individuele gesprekken m.b.t de overgang

De LOB’ers bespreken behaalde scores,  studiepunten, stand van zaken POP en PAP en BPV oefenopdrachten

2

Iedere student omschrijft een beroepssituatie (1) die hij/zij zelf heeft meegemaakt en omschrijft hier een leervraag bij als inbreng voor intervisie
De student kan reflecteren op de ingebrachte beroepssituatie
De studenten oefenen met het stellen van vragen om de gegeven informatie te analyseren
De studenten formuleren samen een antwoord op de ingebrachte leervragen
De studenten creëren nieuwe ideeën en/of inzichten m.b.t de besproken beroepssituatie
De studenten oefenen met het maken van een koppeling tussen de  theorie en de praktijk
Bespreken opdracht
Mijn professionele ontwikkeling


Maken planning week 6/7/8

Intervisie, bespreken van een door de student ervaren beroepssituatie waar hij/zij een leervraag bij heeft

Let op!!
VOOR DEZE LOB MOETEN ER 2 RUIMTES BESCHIKBAAR ZIJN!!

3

Lezen BPV-OEFENOPDRACHT B1-K2-W2
De student heeft gelegenheid vragen te stellen m.b.t de BPV-oefenopdracht
De student kan een inschatting maken van de benodigde tijd voor de uitvoering van de opdracht
Lob’er 1: Bespreken BPV-OEFENOPDRACHT B1-K2-W2

LOB’er 2: koppelt de conclusie m.b.t. de voortgang terug aan de student

Inlevermoment B1-K1-W7 of B1-K2-W1 (student kiest zelf welke; afhankelijk van wat in week 1 is ingeleverd)

De student levert het ondertekende planningsformulier (STAP2) in. Dit is de GO voor de betreffende opdracht

4

De student onderzoekt welke functies/disciplines er zijn binnen de eigen stage-instelling. Geeft per functie aan welk opleiding(sniveau) hier bij hoort

De student kan benoemen welke functies/disciplines er zijn binnen de eigen stage-instelling
De student kan benoemen welke opleiding(sniveau) hoort bij de functie/discipline.
Bespreken Opdracht
“Interview”


Beide LOB’ers zijn hierbij aanwezig

5

Iedere student omschrijft een beroepssituatie (1) die hij/zij zelf heeft meegemaakt en omschrijft hier een leervraag bij als inbreng voor intervisie
De student kan reflecteren op de ingebrachte beroepssituatie
De studenten oefenen met het stellen van vragen om de gegeven informatie te analyseren
De studenten formuleren samen een antwoord op de ingebrachte leervragen
De studenten creëren nieuwe ideeën en/of inzichten m.b.t de besproken beroepssituatie
De studenten oefenen met het maken van een koppeling tussen de  theorie en de praktijk
Intervisie, bespreken van een door de student ervaren beroepssituatie waar hij/zij een leervraag bij heeft

Let op!!
VOOR DEZE LOB MOETEN ER 2 RUIMTES BESCHIKBAAR ZIJN!!
Inlevermoment B1-K2-W2
De student levert het ondertekende planningsformulier (STAP2) in. Dit is de GO voor de betreffende opdracht

6

Uitvoeren presentatie
“Mijn professionele ontwikkeling”
De student presenteert zijn/haar professionele ontwikkeling door te reflecteren op kwaliteiten en motieven
De student reflecteert op de ontwikkeling van de 21-eeuwse vaardigheden
De student omschrijft hoe hij/zij de eigen loopbaan kan sturen richting zijn/haar ambitie

1/3 van de klas presenteert zijn/haar “Professionele ontwikkeling”

Beide LOB’ers zijn hierbij aanwezig
7

Uitvoeren presentatie
“Mijn professionele ontwikkeling”
De student presenteert zijn/haar professionele ontwikkeling door te reflecteren op kwaliteiten en motieven
De student reflecteert op de ontwikkeling van de 21-eeuwse vaardigheden
De student omschrijft hoe hij/zij de eigen loopbaan kan sturen richting zijn/haar ambitie

1/3 van de klas presenteert zijn/haar “Professionele ontwikkeling”

Beide LOB’ers zijn hierbij aanwezig
8

Uitvoeren presentatie
“Mijn professionele ontwikkeling”
De student presenteert zijn/haar professionele ontwikkeling door te reflecteren op kwaliteiten en motieven
De student reflecteert op de ontwikkeling van de 21-eeuwse vaardigheden
De student omschrijft hoe hij/zij de eigen loopbaan kan sturen richting zijn/haar ambitie

1/3 van de klas presenteert zijn/haar “Professionele ontwikkeling”

Beide LOB’ers zijn hierbij aanwezig
9
Aan welk onderdeel van de eindopdracht ga je werken?
Neem hiervoor alle benodigdheden mee naar LOB.
Meenemen
LOB portfolio en overzicht
behaalde scores/ studiepunten
De student werkt individueel aan de onderdelen van eindopdracht S3
De student heeft de gelegenheid om reflectie en/of leervragen te stellen aan klasgenoten
De student werkt zelfstandig aan
De student reflecteert op zijn ontwikkeling
De student motiveert wat de stand van zaken is m.b.t zijn POP en PAP
Voor de student is zijn/haar voortgang inzichtelijk
De student weet of hij/zij door kan naar de examenfase

Werken aan de onderdelen van eindopdracht S3

De LOB’ers voeren individuele gesprekken m.b.t de overgang

De LOB’ers bespreken behaalde scores,  studiepunten, stand van zaken POP en PAP en BPV oefenopdrachten
10


Naar boven
/var/www/mzbasis.albeda.learningmatters.nl