Lesplanner
LOB/BPV |
|||
Periode 5
|
|||
SW / Datum
|
Voorbereiding
|
Lesdoel
|
Inhoud
|
1
|
BPV gids meenemen
|
De student is geïnformeerd over de afmeldprocedure
De student heeft de app, Groups outlook geïnstalleerd en kan hier gebruik van maken De student heeft zijn Albeda mail adres geactiveerd. De student is geïnformeerd over DSDO, crebo-informatie en passend onderwijs De student kent de opbouw, inhoud en doelen van LOB |
Opleidingsafspraken, -regels en –middelen bespreken en toelichten
Bespreken lesplanner LOB Kennismakingsactiviteit Inventariseren wie wel geen BPV heeft Beide LOB’ers zijn hierbij aanwezig |
2
|
Lezen BPV-OEFENOPDRACHT B1-K1-W5
|
De student heeft gelegenheid vragen te stellen m.b.t de BPV-oefenopdracht
De student kan een inschatting maken van de benodigde tijd voor de uitvoering van de opdracht |
LOB’er 2
Bespreken BPV-OEFENOPDRACHT B1-K1-W5 |
LOB’er 2 Gaat individueel in gesprek met de studenten zonder BPV. Neemt met hen door wat de stand van zaken is, wat de vervolgstappen zijn en maakt afspraken met betrekking tot het vinden van een BPV |
|||
3
|
Iedere student omschrijft een beroepssituatie (1) die hij/zij zelf heeft meegemaakt en omschrijft hier een leervraag bij als inbreng voor intervisie
|
De student kan reflecteren op de ingebrachte beroepssituatie
De studenten oefenen met het stellen van vragen om de gegeven informatie te analyseren De studenten formuleren samen een antwoord op de ingebrachte leervragen De studenten creëren nieuwe ideeën en/of inzichten m.b.t de besproken beroepssituatie De studenten oefenen met het maken van een koppeling tussen de theorie en de praktijk |
Intervisie, bespreken van een door de student ervaren beroepssituatie waar hij/zij een leervraag bij heeft
Let op!! Vanaf deze week moeten de studenten zonder BPV zich op hun BPV dagen melden bij het BPV bureau. VOOR DEZE LOB MOETEN ER 2 RUIMTES BESCHIKBAAR ZIJN!! |
4
|
Lezen BPV-OEFENOPDRACHT B1-K1-W6
|
De student heeft gelegenheid vragen te stellen m.b.t de BPV-oefenopdracht
De student kan een inschatting maken van de benodigde tijd voor de uitvoering van de opdracht |
LOB’er 1
Bespreken BPV-OEFENOPDRACHT B1-K1-W6 |
LOB’er 2 Voert individuele gesprekken m.b.t. verzuim, houding (contracten) en passend onderwijs |
|||
De student levert het ondertekende planningsformulier (STAP2) in. Dit is de GO voor de betreffende opdracht
|
|||
5
|
N.V.T
|
De student kan in eigen woorden uitleggen wat loopbaanankers zijn
De student kan minimaal 4 loopbaanankers noemen De student motiveert welke loopbaananker(s) aansluiten bij zijn/haar waarden |
Bespreken opdracht “Loopbaanankers”
|
LOB’er 2 Voert individuele gesprekken m.b.t. verzuim, houding (contracten) en passend onderwijs |
|||
Opdracht Loopbaanankers
|
|||
6
|
Iedere student omschrijft een beroepssituatie (1) die hij/zij zelf heeft meegemaakt en omschrijft hier een leervraag bij als inbreng voor intervisie
|
De student kan reflecteren op de ingebrachte beroepssituatie
De studenten oefenen met het stellen van vragen om de gegeven informatie te analyseren De studenten formuleren samen een antwoord op de ingebrachte leervragen De studenten creëren nieuwe ideeën en/of inzichten m.b.t de besproken beroepssituatie De studenten oefenen met het maken van een koppeling tussen de theorie en de praktijk |
Intervisie, bespreken van een door de student ervaren beroepssituatie waar hij/zij een leervraag bij heeft
Let op!! VOOR DEZE LOB MOETEN ER 2 RUIMTES BESCHIKBAAR ZIJN!! |
Inlevermoment B1-K1-W5 of B1-K1-W6 (student kiest zelf welke)
|
De student levert het ondertekende planningsformulier (STAP2) in. Dit is de GO voor de betreffende opdracht
|
||
7
|
Lezen BPV-OEFENOPDRACHT B1-K1-W7
|
De student heeft gelegenheid vragen te stellen m.b.t de BPV-oefenopdracht
De student kan een inschatting maken van de benodigde tijd voor de uitvoering van de opdracht |
LOB’er 1
Bespreken BPV-OEFENOPDRACHT B1-K1-W7 |
LOB’er 2 Voert individuele gesprekken m.b.t. verzuim, houding (contracten) en passend onderwijs |
|||
8
|
Meenemen
LOB portfolio en overzicht behaalde scores/ studiepunten Inlevermoment B1-K1-W5 of B1-K1-W6 (student kiest zelf welke; afhankelijk van wat in week 6 is ingeleverd) |
De student reflecteert op zijn ontwikkeling
De student motiveert wat de stand van zaken is m.b.t zijn POP en PAP Voor de student is zijn/haar voortgang inzichtelijk |
De LOB’ers voeren individuele gesprekken m.b.t de overgang. De docent bespreekt behaalde scores, studiepunten, stand van zaken POP en PAP en BPV |
9
|
Lezen BPV-OEFENOPDRACHT B1-K2-W1
|
De student heeft gelegenheid vragen te stellen m.b.t de BPV-oefenopdracht
De student kan een inschatting maken van de benodigde tijd voor de uitvoering van de opdracht |
LOB’er 1
Bespreken BPV-OEFENOPDRACHT B1-K2-W1 |
LOB’er 2
Voert individuele gesprekken m.b.t. verzuim, houding (contracten) en passend onderwijs |
|||
|
De student levert het ondertekende planningsformulier (STAP2) in. Dit is de GO voor de betreffende opdracht
|
||
10
|
Meenemen lesplanner LOB
|
De student kan mbv praktijksituaties uitleggen wat we verstaan onder het nemen van initiatief
De student kan uitleggen wat actief en passief is met betrekking tot handelen in de stage De student beoordeelt zijn/haar eigen mate van initiatief De student kan situaties omschrijven waarbij het nemen van initiatief moeizaam of helemaal niet gaat |
Bespreken opdracht Uitvoeringsverslag “Initiatief nemen” Beide LOB’ers zijn hierbij aanwezig |
Periode 6
|
|||
1
|
Aan welk onderdeel van de eindopdracht ga je werken? Neem hiervoor alle benodigdheden mee naar LOB.
Meenemen LOB portfolio en overzicht behaalde scores/ studiepunten Inlevermoment B1-K1-W7 of B1-K2-W1 (student kiest zelf welke) |
De student werkt individueel aan de onderdelen van eindopdracht S3
De student heeft de gelegenheid om reflectie en/of leervragen te stellen aan klasgenoten De student werkt zelfstandig aan De student reflecteert op zijn ontwikkeling De student motiveert wat de stand van zaken is m.b.t zijn POP en PAP Voor de student is zijn/haar voortgang inzichtelijk. De student weet of hij/zij door kan naar de examenfase |
Werken aan de onderdelen van eindopdracht
De LOB’ers voeren individuele gesprekken m.b.t de overgang De LOB’ers bespreken behaalde scores, studiepunten, stand van zaken POP en PAP en BPV oefenopdrachten |
2
|
Iedere student omschrijft een beroepssituatie (1) die hij/zij zelf heeft meegemaakt en omschrijft hier een leervraag bij als inbreng voor intervisie
|
De student kan reflecteren op de ingebrachte beroepssituatie
De studenten oefenen met het stellen van vragen om de gegeven informatie te analyseren De studenten formuleren samen een antwoord op de ingebrachte leervragen De studenten creëren nieuwe ideeën en/of inzichten m.b.t de besproken beroepssituatie De studenten oefenen met het maken van een koppeling tussen de theorie en de praktijk |
Bespreken opdracht Mijn professionele ontwikkeling Maken planning week 6/7/8 Intervisie, bespreken van een door de student ervaren beroepssituatie waar hij/zij een leervraag bij heeft Let op!! VOOR DEZE LOB MOETEN ER 2 RUIMTES BESCHIKBAAR ZIJN!! |
3
|
Lezen BPV-OEFENOPDRACHT B1-K2-W2
|
De student heeft gelegenheid vragen te stellen m.b.t de BPV-oefenopdracht
De student kan een inschatting maken van de benodigde tijd voor de uitvoering van de opdracht |
Lob’er 1: Bespreken BPV-OEFENOPDRACHT B1-K2-W2
LOB’er 2: koppelt de conclusie m.b.t. de voortgang terug aan de student |
Inlevermoment B1-K1-W7 of B1-K2-W1 (student kiest zelf welke; afhankelijk van wat in week 1 is ingeleverd)
|
De student levert het ondertekende planningsformulier (STAP2) in. Dit is de GO voor de betreffende opdracht
|
||
4
|
De student onderzoekt welke functies/disciplines er zijn binnen de eigen stage-instelling. Geeft per functie aan welk opleiding(sniveau) hier bij hoort
|
De student kan benoemen welke functies/disciplines er zijn binnen de eigen stage-instelling
De student kan benoemen welke opleiding(sniveau) hoort bij de functie/discipline. |
Bespreken Opdracht “Interview” Beide LOB’ers zijn hierbij aanwezig |
5
|
Iedere student omschrijft een beroepssituatie (1) die hij/zij zelf heeft meegemaakt en omschrijft hier een leervraag bij als inbreng voor intervisie
|
De student kan reflecteren op de ingebrachte beroepssituatie
De studenten oefenen met het stellen van vragen om de gegeven informatie te analyseren De studenten formuleren samen een antwoord op de ingebrachte leervragen De studenten creëren nieuwe ideeën en/of inzichten m.b.t de besproken beroepssituatie De studenten oefenen met het maken van een koppeling tussen de theorie en de praktijk |
Intervisie, bespreken van een door de student ervaren beroepssituatie waar hij/zij een leervraag bij heeft
Let op!! VOOR DEZE LOB MOETEN ER 2 RUIMTES BESCHIKBAAR ZIJN!! |
Inlevermoment B1-K2-W2
|
De student levert het ondertekende planningsformulier (STAP2) in. Dit is de GO voor de betreffende opdracht
|
||
6
|
Uitvoeren presentatie
“Mijn professionele ontwikkeling” |
De student presenteert zijn/haar professionele ontwikkeling door te reflecteren op kwaliteiten en motieven
De student reflecteert op de ontwikkeling van de 21-eeuwse vaardigheden De student omschrijft hoe hij/zij de eigen loopbaan kan sturen richting zijn/haar ambitie |
1/3 van de klas presenteert zijn/haar “Professionele ontwikkeling”
Beide LOB’ers zijn hierbij aanwezig |
7
|
Uitvoeren presentatie
“Mijn professionele ontwikkeling” |
De student presenteert zijn/haar professionele ontwikkeling door te reflecteren op kwaliteiten en motieven
De student reflecteert op de ontwikkeling van de 21-eeuwse vaardigheden De student omschrijft hoe hij/zij de eigen loopbaan kan sturen richting zijn/haar ambitie |
1/3 van de klas presenteert zijn/haar “Professionele ontwikkeling”
Beide LOB’ers zijn hierbij aanwezig |
8
|
Uitvoeren presentatie
“Mijn professionele ontwikkeling” |
De student presenteert zijn/haar professionele ontwikkeling door te reflecteren op kwaliteiten en motieven
De student reflecteert op de ontwikkeling van de 21-eeuwse vaardigheden De student omschrijft hoe hij/zij de eigen loopbaan kan sturen richting zijn/haar ambitie |
1/3 van de klas presenteert zijn/haar “Professionele ontwikkeling”
Beide LOB’ers zijn hierbij aanwezig |
9
|
Aan welk onderdeel van de eindopdracht ga je werken?
Neem hiervoor alle benodigdheden mee naar LOB. Meenemen LOB portfolio en overzicht behaalde scores/ studiepunten |
De student werkt individueel aan de onderdelen van eindopdracht S3
De student heeft de gelegenheid om reflectie en/of leervragen te stellen aan klasgenoten De student werkt zelfstandig aan De student reflecteert op zijn ontwikkeling De student motiveert wat de stand van zaken is m.b.t zijn POP en PAP Voor de student is zijn/haar voortgang inzichtelijk De student weet of hij/zij door kan naar de examenfase |
Werken aan de onderdelen van eindopdracht S3
De LOB’ers voeren individuele gesprekken m.b.t de overgang De LOB’ers bespreken behaalde scores, studiepunten, stand van zaken POP en PAP en BPV oefenopdrachten |
10
|
|||
|