Lesplanner
SW
|
Lesdoelen
|
Inhoud
|
Bronnen
|
Huiswerk
|
1
|
De student volgt de vakliteratuur en legt het belang hiervan uit.
De student legt de (geschiedenis van de) beroeps- en organisatievisie uit. |
Vakliteratuur
Beroepsvisie, toen en nu Organisatievisie |
Kwaliteit en Deskund. MZ Thema 1 H3
|
Visie instelling uitzoeken
Vakliteratuur lezen |
2
|
De student draagt de organisatievisie en haar persoonlijke visie uit.
|
Visie uitdragen van de eigen instelling
Persoonlijke visie op zorg |
Visie eigen stage instelling
|
Meenemen visie instelling
|
3
|
De student legt uit wat het lezen van de vakliteratuur haar heeft opgeleverd
|
Vakliteratuur (koppelen aan S1 beginsituatie: bronnenonderzoek)
Vakkennis en expertise delen |
Kwaliteit en Deskund. MZ Thema 2 H4
|
Werkboek opdrachten
|
4
|
De student voorspelt gevolgen van actuele wet- en regelgeving, WMO, PGB en zorgzwaartepakket voor een cliënt.
|
Actuele wet- en regelgeving
WMO, PGB, zorgzwaartepakket |
Kwaliteit en Deskund. MZ Thema 4; alle hoofdstukken (muv agressie)
|
Werkboek opdrachten
|
5
|
De student bespreekt maatschappelijke ontwikkelingen en de gevolgen hiervan voor een cliënt.
|
Maatschappelijke ontwikkelingen
|
Kwaliteit en Deskund. MZ Thema 2 H4
|
|
6
|
De student bespreekt vakinhoudelijke en technologische ontwikkelingen in haar vakgebied en de gevolgen hiervan voor een cliënt.
|
Vakinhoudelijke ontwikkelingen
Technologische ontwikkelingen |
Kwaliteit en Deskund. MZ Thema 2 H6
Clientvolgsysteem |
|
7
|
De student benoemt ethische vraagstukken met betrekking tot maatschappelijke ontwikkelingen
|
Inhoudelijke discussies voeren met studenten en collega's over beroepscode en waarden
|
Comm. MZ Thema 5 H10
|
Werkboek opdrachten
|
8
|
De student benoemt ethische vraagstukken met betrekking tot vakinhoudelijke ontwikkelingen.
|
Inhoudelijke discussies voeren met studenten en collega's over beroepscode en waarden
|
Comm. MZ Thema 5 H10
|
Werkboek opdrachten
|
9
|
De student benoemt het belang van feedback krijgen en ontvangen en van reflecteren. De student stelt een plan op voor haar eigen deskundigheidsbevordering.
|
Deskundigheidsbevordering
Feedback Persoonlijk ontwikkelplan |
Comm. MZ Thema 4
Kwaliteit en deskund. MZ Thema 2 H5 |
|
10
|
Kennistentamen professionaliteit
|
|
|
|