Lesplanner

SW 
 
Lesdoelen
Inhoud
Bronnen
Huiswerk 
1
-Student benoemt wat domotica is
-Student herkent domotica in zijn of haar leefomgeving
-Student maakt onderscheid tussen zorgdomotica en overige domotica.
-Student heeft een indicatie wat domotica kost
-Student benoemt voordelen van domotica
-Student benoemt nadelen van domotica
-Student legt uit wat ambient assistant living inhoud.
-Student geeft voorbeelden van domotica
- de student maakt kennis met de domotica die op school aanwezig is en kennis maken met e-health.
-Student legt uit wat wordt bedoeld met een healing enviroment als het gaat om domotica
Studenten gaan actief op zoek om de doelen te behalen en delen de antwoorden gezamenlijk.
http://uwslimmehuis.nl/domotica/

Week 2 - 8
Na de introductieles “domotica” gaan de studenten in een roulatiesysteem aan de slag met een aantal opdrachten. Ze gaan vooral actief aan de slag met de domotica en andere ondersteunende middelen. Per opdracht kan de student een aantal punten behalen. Uiteindelijk moet elke niveau 3 student minimaal 6 punten hebben gehaald en de niveau 4 student minimaal 8 punten.
 
Het is raadzaam in week 2 samen met alle studenten goed de opdrachten te bekijken en daarna samen een plan te maken voor de indeling van activiteiten over de weken.
Voor elke student gelden de volgende doelen:

De student vraagt de cliënt en naastbetrokkenen doelbewust naar hun mogelijkheden en wensen om goed aan te kunnen sluiten bij hun (fysieke, psychische en mentale) mogelijkheden en behoeften


  • De student motiveert de cliënt doelbewust om uitdagingen gericht op zijn ontwikkeling bij wonen en huishouden aan te gaan.
  • De student verdiept zich in de technologische mogelijkheden die kunnen worden ingezet bij de ondersteuning/ begeleiding van mensen binnen het werkveld
  • De student doet kennis en vaardigheden op over dergelijke technologische middelen
Voor niveau 4 studenten geldt aanvullend:
  • De student geeft de cliënt en naastbetrokkenen heldere adviezen afgestemd op hun mogelijkheden.
Alle niveau 4 studenten maken de opdracht “maak het eenvoudiger” en presenteren deze in week 10.
Na de planning volgen in deze lesplanner alle andere mogelijke opdrachten waaruit een keuze kan worden gemaakt.
8



Meenemen naar de les van komende week: - Criterialijst,
- alle bewijsstukken van de opdrachten
- evaluaties
9
De student benoemt voor- en nadelen van inzet van bepaalde domotica en middelen.
De student benoemt ethische vraagstukken die spelen rondom Domotica en vormt zich hierover een mening
Delen van alle ervaringen en tips.
Voor- en nadelen benoemen van gebruik van diverse domotica.
Evaluaties bespreken.
Discussie omtrent ethische vraagstukken m.b.t. domotica.
Criterialijst invullen en aftekenen.

Niveau 4: voorbereiden simulaties voor komende week. Zorgen dat benodigd materiaal tijdig aanwezig is.
10
Niveau 4: De student motiveert de cliënt doelbewust om uitdagingen gericht op zijn ontwikkeling bij wonen en huishouden aan te gaan.
De student geeft de cliënt en naastbetrokkenen heldere adviezen afgestemd op hun mogelijkheden.
Niveau 3: De student benoemt voor- en nadelen en vormt zich een mening.
Niveau 4:
Opdracht “maak het eenvoudiger” : advies geven aan een (fictieve) client.
Feedback ontvangen over het gegeven advies en de manier waarop.
Nabespreken van elk advies.


Naar boven
/var/www/mzbasis.albeda.learningmatters.nl