Lesplanner
SW
|
Lesdoelen
|
Inhoud
|
Bronnen
|
Huiswerk
|
1 |
De student legt het verband uit tussen kwaliteitsbeleid, -zorg, -plan, -eis, -systeem, - toetsing en -borging. Zij onderscheidt het objectieve en subjectieve karakter van kwaliteit.
|
Kwaliteit/Kwaliteitscyclus
Verband kwal.beleid, zorg, plan, eis, systeem, toetsing en borging. |
Kwaliteit en deskundigheid Thema 3 H9, H11, H12
|
Werkboek opdrachten
|
2 |
De student benoemt de stappen in de PDCA-cyclus of de stappen van het verbeterplan
De student past de PDCA toe in een casus en schrijft een verbeterplan volgens de stappen |
(Herhaling SW51)
Kwaliteit PDCA Verbeterplan Signaleren Aanbevelingen en verbetervoorstellen |
Kwaliteit en deskundigheid Thema 3 H11
|
Werkboek opdrachten
|
3 |
De student geeft een omschrijving van de begrippen protocol, procedure en richtlijn
De student benoemt minimaal 4 standaardprocedures en minimaal 4 protocollen De student beschrijft aan de hand van een protocol hoe zij hierbij handelt |
Protocollen, procedures en (wettelijke) richtlijnen
|
Kwaliteit en deskundigheid Thema 3 H11
|
Werkboek opdrachten
Neem een FOBO/MIP/MIC-formulier van je stage mee |
4 |
De student doet aan de hand van een casus een incidentmelding
|
Incidentmeldingen (MIC/MIP/
FOBO) Veiligheid |
Formulier van stage
|
|
5 |
De student benoemt minimaal 5 ARBO-richtlijnen
De student legt uit wat een risico-inventarisatie en –evaluatie is De student oefent met het bespreekbaar maken van tekortkomingen in arbeidsomstandigheden |
ARBO
Ergonomie RI&E |
Kwaliteit en deskundigheid Thema 3 H10 en H14
|
|
6 |
De student omschrijft de klachtenprocedure binnen haar organisatie
De student oefent met het voeren van een klachtengesprek met een cliënt en/of cliëntsysteem |
Klachtrecht
Omgaan met klachten |
Kwaliteit en deskundigheid Thema 3 H11
|
|
7 |
De student legt uit wat de beroepscode is
De student legt uit hoe je de beroepscode gebruikt in je werk De student benoemt een aantal handelingsprincipes uit de beroepscode De student past in een casus de beroepscode toe |
Beroepscode
|
Kwaliteit en deskundigheid Thema 3 H10 en Phorza Beroepscode
|
Werkboek opdrachten
|
8 |
Kennistentamen Kwaliteitszorg
|
|
Lesstof Kwaliteit en Deskundigheid Thema 3 H9 t/m H12
|
|
9 |
De student oefent met het geven van feedback aan collega’s om de kwaliteit van de zorg te bewaken en te bevorderen
|
Feedback geven aan collega’s
|
|
|
10 |
De student evalueert samen met docent het vak op product en proces
|
Evaluatie vak
|
|
|