Lesplanner
SW
|
Lesdoelen
|
Inhoud
|
Bronnen
|
Huiswerk
|
11 |
De student definieert het begrip evalueren
De student legt uit wat evalueren niet is De student legt uit waarom evalueren nodig is De student legt het belang van tussenevaluatie uit |
Begrip evalueren
Belang evalueren |
Methodiek MZ
Thema 3 H14 |
|
12 |
De student benoemt de stappen in het evaluatieproces
De student legt uit wat het verschil is tussen product- en procesevaluatie De student stelt product- en procesevaluatievragen op |
Stappen in het evaluatieproces
Product- en procesevaluatie |
Eigen bron docent
Methodiek MZ Thema 3 H14 en aanvullende documenten lesplanner |
|
13 |
De student benoemt welke bronnen gebruikt worden om informatie te achterhalen
De student legt uit bij welke bron zij welke informatie wil achterhalen De student legt uit op welke manieren zij deze informatie wil achterhalen De student stelt een passend observatieplan en een passende vragenlijst op |
informatie achterhalen en opstellen passend observatieplan en passende vragenlijst.
|
Methodiek MZ Thema 3 H14 en aanvullende documenten lesplanner
|
|
14 |
De student oefent met gespreksvaardigheden om de tevredenheid van de cliënt en naastbetrokkenen te achterhalen
|
Gespreksvaardig-heden: actief luisteren, doelgerichtheid
|
Communicatie MZ Thema 3
|
|
15 |
Kennistentamen Evalueren
|
|
Methodiek MZ Thema 3 H14 + materiaal docent
|
|
16 |
De student oefent met gespreksvaardigheden om de tevredenheid van de cliënt en naastbetrokkenen te achterhalen
|
Gespreksvaardigheden: actief luisteren, doelgerichtheid
|
Communicatie MZ Thema 3
|
|
17 |
De student analyseert in een gesimuleerde situatie de verkregen gegevens uit gesprekken met cliënt en naastbetrokkenen en uit observaties
|
Analyseren van gegevens
|
Methodiek MZ Thema 3 H14
en aanvullende documenten lesplanner |
|
18 |
De student benoemt de onderdelen van een evaluatieverslag
De student oefent met het schrijven van een evaluatieverslag |
Schrijven van een evaluatieverslag
|
Methodiek MZ Thema 3 H14
en aanvullende documenten lesplanner |
|
19 |
De student oefent met het trekken van conclusies uit de evaluatie
De student oefent met het formuleren van haalbare oplossingen voor het bijstellen van de zorg en begeleiding |
Conclusies trekken
Bijstellen |
Methodiek MZ Thema 3 H14 en aanvullende documenten lesplanner
|
|
20 |
De student evalueert het vak op product en proces
|
Evaluatie vak
|
|
|
Aanvullende documenten