Lesplanner
SW
|
Lesdoelen
|
Inhoud
|
Bronnen
|
Huiswerk
|
21
|
De student kan uitleggen waarom zelfredzaamheid en regie belangrijk zijn voor cliënten
De student kan in eigen woorden uitleggen wat de betekenis van dagbesteding is voor cliënten De student kan dagbestedingsactiviteiten koppelen aan de piramide van Maslow |
Zelfstandigheid en zelfredzaamheid
Regie en eigen kracht Betekenis dagbesteding |
Dagbesteding Thema 1 H2
|
Opdrachten werkboek
|
22
|
De student legt uit waarom dagstructuur belangrijk is voor cliënten.
|
Dagstructuur
-functie van dagstructuur -manieren van structuur aanbrengen |
Dagbesteding MZ
Thema 1 §2.4 |
Opdrachten werkboek
|
23
|
De student formuleert doelen voor de cliënt op het gebied van dagbesteding met als uitgangspunt de zelfredzaamheid van de cliënt.
De student laat zien dat hij doelen formuleert op basis van de wensen en behoeften van de cliënt op het gebied van dagbesteding. De student kent de plaats van de doelen in het plan van aanpak. |
Doelen formuleren m.b.t dagbesteding
Plan van aanpak |
Dagbesteding MZ
Thema 2 §4.3 |
Opdrachten werkboek
|
24
|
De student kan voorbeelden geven van begeleidings-methodieken op het gebied van dagbesteding.
|
Begeleidingsmethodieken
|
Eigen bron docent
|
|
25
|
De student geeft voorbeelden van begeleidingsstijlen op het gebied van dagbesteding.
|
Begeleidingsstijlen
|
Eigen bron docent
|
|
26
|
De student geeft voorbeelden van begeleidings-technieken
De student legt uit hoe je een cliënt instructie geeft. |
Begeleidings-technieken
Instructietechnieken |
Dagbesteding MZ Thema 3 §3.5 en eigen bron docent
|
|
27
|
De student herkent afweermechanismen bij cliënten
De student benoemt hierbij passende begeleidings- technieken De student benoemt passende gesprekstechnieken die je inzet in de begeleiding bij omgangsvormen, regels, normen en waarden |
Afweermechanismen
Begeleiden bij omgangsvormen, regels en normen en waarden |
Eigen bron docent
|
|
28
|
De student benoemt de onderdelen van een plan van aanpak op het gebied van dagbesteding.
De student maakt een plan van aanpak op het gebied van dagbesteding. |
Plan van Aanpak
|
Dagbesteding MZ Thema 2 H4
|
|
29
|
De student benoemt de onderdelen van een draaiboek op het gebied van dagbesteding.
De student maakt een draaiboek op het gebied van dagbesteding |
Draaiboek
|
Eigen bron docent
|
|
30
|
De student legt in eigen woorden uit hoe hij een cliënt begeleid op het gebied van werk en inkomen.
|
Werk en Inkomen
|
Dagbesteding MZ
Thema 3 H6 |
|
31
|
Kennistentamen begeleidings-methodieken en begeleidingsstijlen
|
Kennistentamen begeleidings-methodieken en begeleidingsstijlen
|
Lesstof week 21 tot en met 30
|
Leren lesstof 21 tot en met 30
|
32
|
De student legt in eigen woorden uit hoe hij een cliënt begeleid bij het gebruik van sociale media.
|
Sociale Media
|
Dagbesteding MZ
Thema 3 § 8.4.7 |
Voorbereiden presentatie
|
33
|
De student legt in eigen woorden uit hoe hij een cliënt begeleid op het gebied van scholing.
|
Scholing
|
Dagbesteding MZ
Thema 3 H7 |
Voorbereiden presentatie
|
34
|
De student legt in eigen woorden uit hoe hij een cliënt begeleid op het gebied van vrije tijd.
|
Vrije tijd
|
Dagbesteding MZ
Thema 3 H8 |
Voorbereiden presentatie
|
35
|
De student toont aan dat hij een activiteit kan voorbereiden met een plan van aanpak en draaiboek.
De student toont aan dat hij een activiteit kan aanbieden op het gebied van dagbesteding. |
Presentatie/
activiteit Werk en Inkomen |
Dagbesteding MZ
Thema 3 H6 |
Voorbereiden presentatie
|
36
|
De student toont aan dat hij een activiteit kan voorbereiden met een plan van aanpak en draaiboek.
De student toont aan dat hij een activiteit kan aanbieden op het gebied van dagbesteding. |
Presentatie/
activiteit Sociale Media |
Dagbesteding MZ
Thema 3 § 8.4.7 |
Voorbereiden presentatie
|
37
|
De student toont aan dat hij een activiteit kan voorbereiden met een plan van aanpak en draaiboek.
De student toont aan dat hij een activiteit kan aanbieden op het gebied van dagbesteding. |
Presentatie/
activiteit Scholing |
Dagbesteding MZ
Thema 3 H7 |
|
38
|
De student toont aan dat hij een activiteit kan voorbereiden met een plan van aanpak en draaiboek.
De student toont aan dat hij een activiteit kan aanbieden op het gebied van dagbesteding. |
Presentatie/
activiteit Vrije tijd |
Dagbesteding MZ
Thema 3 H8 |
|
39
|
De student beschrijft de inhoud van de participatiewet en de WMO en legt de relatie met dagbesteding.
De student kan in eigen woorden uitleggen met welke regelgeving hij rekening houdt op het gebied van dagbesteding |
Wet en regelgeving dagbesteding
-Participatiewet -WMO Wet en regelgeving dagbesteding -veiligheid -gezondheid -milieu -kosten |
Kwaliteit en deskundigheid MZ
Thema 4 §15.3.1 en §15.3.5 |
Opdrachten werkboek
|
40
|
De student kan aangeven wat hij deze periode heeft geleerd
|
Evaluatie
Bespreken resultaten |
|
|