Lesplanner

SW 
 
Lesdoelen
Inhoud
Bronnen
Huiswerk 
21
De student kan uitleggen waarom zelfredzaamheid en regie belangrijk zijn voor cliënten
De student kan in eigen woorden uitleggen wat de betekenis van dagbesteding is voor cliënten
De student kan dagbestedingsactiviteiten koppelen aan de piramide van Maslow
Zelfstandigheid en zelfredzaamheid
Regie en eigen kracht
Betekenis dagbesteding
Dagbesteding Thema 1 H2
Opdrachten werkboek
22
De student legt uit waarom dagstructuur belangrijk is voor cliënten.
Dagstructuur
-functie van dagstructuur
-manieren van structuur aanbrengen
Dagbesteding MZ
Thema 1 §2.4
Opdrachten werkboek
23
 
De student formuleert doelen voor de cliënt op het gebied van dagbesteding met als uitgangspunt de zelfredzaamheid van de cliënt.
De student laat zien dat hij doelen formuleert op basis van de wensen en behoeften van de cliënt op het gebied van dagbesteding.
De student kent de plaats van de doelen in het plan van aanpak.
Doelen formuleren m.b.t dagbesteding
Plan van aanpak
Dagbesteding MZ
Thema 2 §4.3
Opdrachten werkboek
 24



De student kan voorbeelden geven van begeleidings-methodieken op het gebied van dagbesteding.
Begeleidingsmethodieken
Eigen bron docent

 25


De student geeft voorbeelden van begeleidingsstijlen op het gebied van dagbesteding.
Begeleidingsstijlen
Eigen bron docent

26


De student geeft voorbeelden van begeleidings-technieken
De student legt uit hoe je een cliënt instructie geeft.
Begeleidings-technieken
Instructietechnieken
Dagbesteding MZ Thema 3 §3.5 en eigen bron docent

27


De student herkent afweermechanismen bij cliënten
De student benoemt hierbij passende begeleidings-
technieken
De student benoemt passende gesprekstechnieken die je inzet in de begeleiding bij omgangsvormen, regels, normen en waarden
Afweermechanismen
Begeleiden bij omgangsvormen, regels en normen en waarden
Eigen bron docent

28


De student benoemt de onderdelen van een plan van aanpak op het gebied van dagbesteding.
De student maakt een plan van aanpak op het gebied van dagbesteding.
Plan van Aanpak
Dagbesteding MZ Thema 2 H4

29


De student benoemt de onderdelen van een draaiboek op het gebied van dagbesteding.
De student maakt een draaiboek op het gebied van dagbesteding
Draaiboek
Eigen bron docent

30


De student legt in eigen woorden uit hoe hij een cliënt begeleid op het gebied van werk en inkomen.
Werk en Inkomen
Dagbesteding MZ
Thema 3 H6

31


Kennistentamen begeleidings-methodieken en begeleidingsstijlen 
 
 
Kennistentamen begeleidings-methodieken en begeleidingsstijlen
 
Lesstof week 21 tot en met 30
Leren lesstof 21 tot en met 30
32
 
De student legt in eigen woorden  uit hoe hij een cliënt begeleid bij het gebruik van sociale media.
Sociale Media
Dagbesteding MZ
Thema 3 § 8.4.7
Voorbereiden presentatie
33


De student legt in eigen woorden uit hoe hij een cliënt begeleid op het gebied van scholing.
Scholing
Dagbesteding MZ
Thema 3 H7
Voorbereiden presentatie
 34


De student legt in eigen woorden uit hoe hij een cliënt begeleid op het gebied van vrije tijd.
Vrije tijd
Dagbesteding MZ
Thema 3 H8
Voorbereiden presentatie
35


De student toont aan dat hij een activiteit kan voorbereiden met een plan van aanpak en draaiboek.
De student toont aan dat hij een activiteit kan aanbieden op het gebied van dagbesteding.
Presentatie/
activiteit Werk en Inkomen
Dagbesteding MZ
Thema 3 H6
Voorbereiden presentatie
36


De student toont aan dat hij een activiteit kan voorbereiden met een plan van aanpak en draaiboek.
De student toont aan dat hij een activiteit kan aanbieden op het gebied van dagbesteding.
Presentatie/
activiteit Sociale Media
Dagbesteding MZ
Thema 3 § 8.4.7
Voorbereiden presentatie
37


De student toont aan dat hij een activiteit kan voorbereiden met een plan van aanpak en draaiboek.
De student toont aan dat hij een activiteit kan aanbieden op het gebied van dagbesteding.
Presentatie/
activiteit Scholing
Dagbesteding MZ
Thema 3 H7

38


De student toont aan dat hij een activiteit kan voorbereiden met een plan van aanpak en draaiboek.
De student toont aan dat hij een activiteit kan aanbieden op het gebied van dagbesteding.
Presentatie/
activiteit Vrije tijd
Dagbesteding MZ
Thema 3 H8

39


De student beschrijft de inhoud van de participatiewet en de WMO en legt de relatie met dagbesteding.
De student kan in eigen woorden uitleggen met welke regelgeving hij rekening houdt op het gebied van dagbesteding
Wet en regelgeving dagbesteding
-Participatiewet
-WMO
Wet en regelgeving dagbesteding
-veiligheid
-gezondheid
-milieu
-kosten
Kwaliteit en deskundigheid MZ
Thema 4 §15.3.1 en §15.3.5
Opdrachten werkboek
40


De student kan aangeven wat hij deze periode heeft geleerd
Evaluatie
Bespreken resultaten


Naar boven
/var/www/mzbasis.albeda.learningmatters.nl